דף הבית חברי האיגוד שירות ואירועים הפורומים לוחות צור קשר
שם משתמשסיסמה
הכנס
הצטרף
הקומבינה שגוזרת עליכם קופון - השיטה הישראלית
המערכת, 7/6/2010 3:41:00 AM
תחרות בשוק החופשי- זהו שם המשחק . באיגוד התקליטנים מעודדים בהחלט כל תחרות עסקית הוגנת ולדעתנו המרוויחים העיקריים  מתחרות חופשית הם הצרכנים בלבד.
שפע ההצעות המפתות נועדו לכאורה  לצמצם את תהליך ארגון האירוע הכרוך בבירורים רבים, בדיקות ושאלות רבות. בקיצור, אין ארוחות בחינם !

אנחנו משלמים על הכל בכסף טוב . ובהרבה מקרים אנחנו לא שמים לב שבעצם עובדים עלינו, אבל על פניו, עוטפים לנו את העסקה בנייר צלופן מהודר ופלצני ונותנים לנו לצאת בתחושה שעשינו את עסקת חיינו. בענף האירועים התחרות העסקית קיימת אך אין בה כללים אתיים. זהו "ג'ונגל אחד גדול עם חיות טורפות" וכל ספק שמצליח ללכוד עוד לקוח לא בוחל בשום כלל ואו תנאי כדי לגזור קופון שמן.

בואו ונשים על השולחן, לצורך ההמחשה, את עניין המומולצים המוצעים לכם בגני ואולמות האירועים.
נכון להיום, התפשטה מאוד תופעת רשימות המומלצים באתרי השמחות לממדים שחרגו מכל גבולות האתיקה המקצועית מחד ומכול הזכויות הערכיות הצרכניות בכלל. אין כאן עניין של "להציע ללקוח את המוצר הטוב ביותר" כלל וכלל אלא, רשימת ספקים שכל אחד מהם הטיב לשלם סכומי כסף ענקיים, לרוב על בסיס עונתי בלבד, למנהלי הגן/אולם. הסכומים נעים בין 500 - 2000 דולר בעונה לספק, רק כדי להופיע ברשימה. והכל תחת הכותרת " אצלינו עובדים הספקים מהשורה הראשונה"... 

במקומות מסויימים אף הגדילו לעשות והפיקו סוג של חוזה, בין הספק לאתר השמחות, שבו הספק מתחייב לדווח למנהלי המקום על סכום העסקה שנסגרה, כדי שגם על סכום זה תיגבה עמלה שהוסכמה בין הצדדים, הנעה בין 500 - ל1500 שקל לאירוע. ( ללא כל קשר למוזכר בפסקה למעלה )

ככול שיהיו כאלה, שמסכימים לתנאי המקום, כך גם גדל תאבונם של אתרים רבים המעלים את רף הקשיים שהם מעמידים בפני הלקוח, השכם לערב. במה הדברים אמורים ?
במקרים מסויימים, כשלקוח לפני אירוע מבקש להביא עמו לאירוע ספקים אחרים, שאינם ברשימת המומלצים של המקום, הוא מתבקש לשלם "קנסות" והוא נדרש, יחד עם זאת, להמציא כל מיני אישורים הזויים מהספק שמעמידים את ההתקשרות, עם ספק חיצוני, למשהו בלתי סביר בעליל, מה שבהרבה מקרים מסתיים בכך שללקוח אין ברירה אלא לקחת את מה שמציעים לו בגן/אולם. על כך אמר המחוקק "התערבות בלתי הוגנת". בחוק עוולות מסחריות סעיף 3 כתוב במפורש : 
"לא ימנע ולא יכביד עוסק, באופן לא הוגן, על גישה של לקוחות, עובדים או סוכנים אל העסק, הנכס או השרות של עוסק אחר" . סוף ציטוט.

במקרים אף יותר גסים מתבקשים הלקוחות, לפני סגירה עם ספק אחר, לדווח למקום כדי לקבל אישור מהם אם מותר לספק לעבוד אצלם. ועל כל אלה נאמר :  ארץ ישראל יפה - ארץ זבת חלב ודבש...כשהציבור כורע ברך מרקין ראשו ולוחש בקול מתרפס "תחתכו"...

אנחנו בהחלט נפתור אתכם מלחשב את הנתונים לעיל משום שגם אתם תגיעו למספרים שיעשו לכם צמרמורת . בסופו של יום, השאלה מרכזית שצריכה להישאל היא : עד לאן ? האם התערבות מנהלי הגנים/אולמות היא התערבות הוגנת שמשרתת את צרכי הצרכן הישראלי ? על התשובה הזו אתם חייבים לתת את הדעת.

 

תגובות גולשים
עליך להרשם למערכת בכדי להוסיף תגובות

לא נכתבו תגובות

אודות האיגוד  |   תנאי שימוש  |   הצהרת פרטיות  |   טפסי הצטרפות לאיגוד  |   שאלות נפוצות  |   הפוך לדף הבית